måndag 27 augusti 2012

Lions i Nykvarn!

I lördags var det dags för den årliga loppisen LIONS i Nykvarn som ligger söder om Stockholm. Det här var nog mitt tionde eller elfte år tror jag som jag har varit där. Det blir bara mer o mer folk för varje år som går och det är ju trevligt.... för arrangören, inte för mig!
Det stod i informationsbladet (som min moster får hem, eftersom hon bor där) att försäljningen skulle börja kl 13.00 och att man inte fick komma in förrän då, så jag och min moster går i lagom tid och kommer fram fem minuter i ett. Då blir man lite snopen, ledsen och irriterad när det fullkomligt kryllar av människor inne på området som sliter och drar och har tagit gobitarna!!!! Fast jag hittade som alltid lite småsaker. Inget jättefynd, men lite saker till Gotland iallafall!!!

Jag är helt galen i karaffer. Den här kommer passa fint till våra glas på landet!


Skålar kan man väl aldrig få för många av?! Serien i klarglas har vi redan rätt mycket av och det är lite kul när man hittar en annorlunda storlek. Den här är lite mittemellan!
Sen hittade jag även ett fint gammalt barnlakan och ett jättegulligt förkläde som passar till våra smutsrosa skåpluckor på landet.





Sist men inte minst så hittade jag en fin "papperssamlare" i vit plåt som kommer passa fint på vårt "nya" databord här hemma i Sthlm. Det är ett gammalt skrivbord som jag har lämnat in för renovering och det kommer bilder när det blir klart. Så länge ett litet smakprov på lionsfyndet;


Måste bara skrapa bort lite ful gammalt kladd. Tips på hur mottages!!!!!!

1 kommentar:

  1. Du fick ju massor av fina fynd! Men förstår din känsla när alla redan var där...
    Gillar verkligen papperssamlaren! Jag brukar använda Kemisk Bensin som man kan köpa på ex. ica för att ta bort kladd efter prislappar eller tejp. Ibland även aceton men det är starkt och kan lösa upp färg så testa först på ett ställe som inte syns!

    Och du, Leva kunsgslador ligger precis söder om Visby (på vägen till Vibble), åk dit i höst när ni är nere, det är ju superfint.
    Kram Monica

    SvaraRadera