tisdag 15 oktober 2013

Skattkista på vinden






Just nu används kistan som lite leksakslåda till alla möjliga leksaker som Alma har på landet. Det är saker som jag och även min bror har haft när vi var små. Fast den har för många år sen haft en annan funktion fast med typ samma innehåll, ähhh lite luddigt kanske, men jag ska förklara.
När mamma levde och jobbade på lasarettet i Växjö på barnavdelningen så stod min kista där och barnen fick gå till kistan och välja en leksak när de till exempel tagit ett blodprov eller något annat jobbigt som ett barn egentligen inte ska behöva gå igenom. Så den var en slags skattkista för dem och jag är otroligt glad över att den har haft den "uppgiften" och givit glädje till så många sjuka barn. Varje gång jag ser kistan så blir jag varm i hjärtat och självklart tänker jag på mamma, som alltid älskade alla barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar