söndag 20 oktober 2013

Den blå dörren




Trettiotvå somrar har jag tillbringat på Kyllaj och varje år upptäcker man något nytt. Nu när vi var där för två veckor sen såg jag den här fina gamla dörren och självklart har jag sett den förut. Säkert varje gång jag gått eller cyklat förbi det lilla lilla huset som jag inte riktigt vet vad det är för något hus. Fast även om man sett en sak flera gånger förut så ändras synintrycken från dag till dag eller från år till år. Vissa hus som jag inte alls tycker om nu har jag en gång i tiden tyckt mycket om och vissa hus som jag idag fullkomligt älskar tyckte jag inte alls om förut...

3 kommentarer:

  1. Åh. Jag skulle nästan kunna "döda" för att få ha en sådan här dörr...ha ha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej kul att du gillar "vår dörr" huset är ett gammalt gemensamt fryshus (innan alla hade frys hemma så hade Kyllaj gemensamt fryshus detta var i bruk till tidigt 80 tal...sitter just nu och tittar över ett väldigt vackert månsken över Kyllaj

      Radera