fredag 18 oktober 2013

"Kammarn" - ett framtida renoveringsobjekt!




Uppe på vinden i huset på landet har vi ett litet sovrum som går under namnet kammarn. Där sover jag, min man och vår lilla fyraåring. Tidigare har vi sovit mest i sovrummet nere men när vi gjorde om köket i somras så fick vi offra det sovrummet för att bli "matbordsrum". Dörren som var mellan köket och det förra sovrummet fick bli sänggavel här i kammarn i stället.
Mamma målade det här rummet något år innan hon gick bort och det känns lite som att sova i en grismage. Då menar jag så klart färgen!!! Inte riktigt min favoritfärg, så det ska jag försöka ändra på så fort jag får tid. Kanske nästa sommar...



I den här inbyggda sängen sover Alma och den kommer nog också få en ny färg så småningom.




 I garderoben sitter den gamla fina tapeten kvar. Hade gärna haft den kvar, men nu är det som det är och jag tror att det kommer bli bra ändå! Massor med vit färg och kanske lite gråa eller grågröna inslag. Kom gärna med tips eller förslag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar