tisdag 23 april 2013

Ett svårt val




Lampan på bilden är ett loppisfynd från i somras när Hellvi hade sin årliga loppis vid klubbhuset. Det kanske är att ta i när jag säger årliga, för den har bara varit i två år, men jag hoppas att det blir en varje år framöver. Tänkte faktiskt stå där själv i sommar eller året därpå för vi har väldigt mycket "loppissaker" på Gotland som vill komma hem till ett nytt hem!
Tapeten skulle man nästa kunna kalla original, men eftersom huset är byggt 1907 och jag är skeptisk till att den fanns då, så får jag nog kalla den för retro bara. I vilket fall som helst så är den supersnygg i mitt tycke. Tyvärr så börjar den bli väldigt sliten på vissa ställen och då kommer det svåra valet, ha kvar eller ta bort? Funderar på om man kan ha kvar den på någon vägg eller någon del, eller ser det kanske bara konstigt ut? Om man målar det övriga vitt! Hjälp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar