onsdag 13 november 2013

Minimakeover i köket

För drygt två veckor sen tog vi tag i ett projekt som jag länge velat genomföra. Tapeten i köket som jag valde efter att ha stått i flera timmar och velat fram och tillbaka var inget bra köp från början. Det ska tilläggas att jag var höggravid och att vi bestämt oss i sista stund att renovera hela köket innan förlossningen och av någon anledningen (läs att det låg en dotter i magen) skulle det vara rosa i tapeten. I fyra år har jag stått ut med tapeten, men nu är den borta.






Samtidigt som vi målade vitt över tapeten så passade vi på att vitolja eken och jag ska försöka få till lite bilder på övriga köket där vi också vitoljat ek.
Eftersom vi har svart golv så kändes det bra att bara måla vitt på väggarna, det var ju lite mörkt innan med den mörka tapeten, men visst, någon gång kommer det kanske upp en ljus tapet...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar