tisdag 3 september 2013

Åminne bruk - den perfekta bröllopslokalen

Som jag skrev i förra inlägget så var vi ju då på bröllop i helgen och jag måste bara visa lite bilder på stället som vi var på. Min svägerska Stina kommer från Värnamo och en liten bit utanför finner man det här otroligt vackra gamla bruket. Helt fantastiskt måste jag säga. Min man som älskar att läsa på skyltar om gamla grejer var i paradiset för här fanns det en och annan informationstavla.


Här vigdes dem och under pappen som ligger under bänkarna döljer sig ett lager av gammalt sot som inte får tas bort.





              I den här lokalen var det mingel efter vigseln med champagne och snittar.




Inne i rummet Photobooth kunde man gå in och ställa sig bakom en vägg med två "ramhål" och bli fotograferad med hjälp av en självutlösare. Det rummet användes flitigare och flitigare ju mer dricka gästerna fick i sig. Vill hemskt gärna se dessa bilder sen om ni läser det här Stoffe & Stina!

Dansbanan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar