tisdag 5 februari 2013

Marmor!

När vi köpte vårt radhus för 7 år sen var det några få detaljer som jag verkligen fastnade för. En av de sakerna var marmorgolvet i hallen. ÄLSKAR det golvet, men tyvärr skulle det behöva ett rejält lyft ytmässigt. Väldigt många repor och missfärgat lite här och där. Kruxet är att det inte är det lättaste att slipa ett marmorgolv och man vill ju inte riskera att det blir förstört. Så vi fortsätter luska ut hur vi ska gå till väga på ett inte alltför dyrt sätt!


I somras tog jag hem tre värmeljushållare som låg och väntade i huset på Gotland. Mina föräldrar hade dem när jag var liten på nittiotalet och jag har nog inte riktigt tyckt om dem något vidare, men sparat i fall att och det var ju tur för nu passar de ju bra ihop med golvet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar