fredag 16 november 2012

Hemma från jobbet!

Efter tre timmar på jobbet igår fick jag packa ihop och åka till dagis för att hämta hem en sjuk liten Alma, men frågan är HUR sjuk hon var... inte särskilt. Som vanligt när de ringer, "hon är inte sig själv, gråter och drar sig i håret, är arg, röd runt ögonen" och sen när man kommer å hämtar henne så är hon hur glad som helst. Frågade flera ggr i går varför jag hade hämtat henne och varför hon inte fick gå tillbaka till dagis, jaa du Alma, du är sjuk. Är jag?!
Jag däremot hade sprängande huvudvärk hela dagen och kvällen. Det gick inte ens över med tablett och jag som typ aldrig tar några tabletter. Lite skumt också då min kollega har haft typ "samma" huvudvärk i tre dagar som inte går över... med yrsel därtill! Idag är det dock bättre. Ja, vi får se hur det hela slutar. Är iallafall hemma idag och får umgås med Alma!


1 kommentar:

  1. Åh, lilla fina Alma, hon är ju bara för go, hoppas ni har en mysig fredag och att din huvudvärk gått över. Låter ju som om det kan ha något att göra med luften på jobbet eller nåt, om kollegan haft likadant?
    Kram Monica

    SvaraRadera