torsdag 21 juni 2012

Knäckig rabarberpaj!

Midsommarafton tillbringar hela familjen hos goda vänner och jag tänkte ta med en rabarberpaj som har fått fina omdömen på Tasteline. Nu är det tyvärr så att baka inte riktigt är min grej så jag hoppas verkligen att jag har lyckats med den här! Tänkte ha lite vaniljsås och vaniljglass att välja mellan som tillbehör. Recept finner man längre ner.




Knäckig rabarberpaj!

2 dl havregryn
2 dl socker
1 3/4 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 krm vaniljsocker
125 g smör
1/2 dl vispgrädde
1/2 dl ljus sirap
rabarber i mindre bitar

Blanda alla torra ingredeienser i en bunke. Smält smöret i en gryta tillsammans med grädde och sirap. Blanda ner det i bunken. Lägg rabarbern i en smord form och bred på röran. Grädda ca 40 min i 150 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar