onsdag 12 juni 2013

Köksrenovering på landet

Med feber, halsont och förkylning började vi vår köksrenovering i huset på ön. Allt för att få in en diskmaskin. Det fick nämligen inte plats någon som det såg ut innan. Min man åkte över innan mig och började riva så jag har tyvärr ingen förebild. Det får bli en annan ggn när P har laddat över sina bilder. Han tog lite bilder vet jag.
Vi har sparat alla vitvaror (fått en beg. diskmaskin) för att hålla nere kostnaderna, men vi lyckades precis få med oss IKEAs nya kökssystem. P hängde på låset när IKEA öppnade.

Så har såg köksgolvet ut en gång i tiden. Snyggt!!!!



 Vår gamla diskbänk passade tyvärr inte till det skåpet som vi köpte (60 - skåp), så den får vi sälja eller använda till något annat. I stället hittade vi ett begagnat för 200 kr. Som hittat!



Vi hann klart det som vi absolut var tvungna att hinna klart med, men det är mycket kvar till nästa ggn vi kommer. Det ska byggas skafferi, målas väggar, golv o tak, kaklas, sättas in en dörr i stället för fönstret som leder ut till altanen och lite annat piff!

Furugolv från Byggmax som ska målas vitt halvblankt!

Från stolpen och in bakom ska det bli ett platsbyggt skafferi.

Här ser man gamla delen av köket och det blir kvar för jag älskar den delen!
 Fortsättning följer, men det lär dröja. Någon ggn efter sommaren kommer jag lägga ut nya bilder!


1 kommentar:

  1. Men va fint ni gör det, så duktiga ni är! Det är så kul att se bildet från huset i Kyllaj och att minnas gångerna vi varit där. Underbart hus o det blir bara finare o finare. Du har otroligt bra smak Sara o det är jättekul att följa din blogg! Kramar!

    SvaraRadera