söndag 26 maj 2013

Mösseberga kurhotell!


Min pappa fyllde 60 år i februari och i helgen utnyttjade han sin present, ett dygn i Falköping på kurhotell och en massa golf på Falköpings GK. Jag, min man, min bror och min blivande svägerska var självklart med som sällskap!



Vi började med lunch vid golfbanan medan pappa fick en lektion av en jätteduktig tjej. Det fick han som present av min farbror med fru. Helgen avslutades även med en lektion efter en runda på banan. Hoppas det gick bra pappa?! Jag och P åkte hem före för vi hade lite längre resväg hem.


I det här fina gamla huset (Parkvillan) bodde jag, P, bror och svägerska i varsitt rum. Pappa fick bo lite finare i själva huvudbyggnaden med utsikt över Falköping och balkong på rummet.



Efter golfbanan tog vi oss till hotellet och svidade om till badkläder och sen var det poolen och bastun som upptog vår uppmärksamhet i några timmar. Innan middagen hann vi även gå på en kortare promenad i en av "promenadslingorna". Väldigt vackert och uppfriskande efter badet! Middagen på kvällen var jättegod och i salen intill hade de bröllopsfest.
Idag åkte pappa till golfbanan tidigt på morgonen, medan jag och P badade lite till och bror med blivande fru tog en springrunda/promenad. Vi avslutade med god lunchbuffé!


I området runt kurhotellet ligger det många gamla fina hus som vi tyckte såg ut som Pippilångstrumphus.




 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar