tisdag 23 oktober 2012

Höst på Gotland - sista delen!

Under veckan på Gotland gjorde vi lite småutflykter och en dag passade vi på att elda upp vår gigantiska hög med sommarens trädgårdsavfall. Jag kan säga att det var inte det lättaste att få fart i elden. Allt var blött och eftersom det blåste lite så ville vi vara lite försiktiga så inte gnistor skulle flyga ut på grannens åker... det hade inte varit så jättekul om den började brinna!!!

Högen när vi kom!


Bild från mitt instagram!

En dag åkte vi ut till supertrevliga Monika i Hejnum som har butiken Fint o fult. Hon öppnade upp bara för oss och som vanligt fyndade vi lite grejer. Tyvärr har jag bara bild på en grej därifrån för de andra la min lilla treåring beslag på. Lite äggkoppar med tillhörande sked i gul och grön plast, grytlapp till hennes köksgrejer och en blå liten plastväska som hon inte släppte ifrån sig på flera dar! Just det, jag köpte gamla krokar i stål, men de la jag undan i något köksskåp i väntan på ett bra ställe att sätta dem på.






Efter vi hade varit där fortsatte vi till Visby och gick in till seconhandstället Nio liv - katthemmets loppis och där fyndade jag bland annat de här fina små skålarna.;


På lördagen åkte vi förbi mammas grav och gick runt lite på Hellvis vackra kyrkogård. Det var underbart härligt väder.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar